چگونه به عنوان ادمین اینستاگرام درآمد بالا داشته باشیم؟2024-11-05
چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟ راهنمای مسیر شغلی ادمین اینستاگرام
اشتراک اینستاگرام برای اولین بار در سال 2022 راهاندازی شد و راه جدیدی را برای Creator ها ارائه میدهد تا از محتوای خود درآمدزایی کنند و در عین حال ارزش بیشتری برای مخاطبان خود ایجاد کنند. این دوره با هدف آشنا کردن مبتدیان با محیط اینستاگرام و ایجاد زیرساختهای لازم برای شروع فعالیت در این پلتفرم طراحی شده است. پس از یادگیری مهارتهای لازم، برای گرفتن پروژه میتوانید در پونیشا یک پروفایل حرفهای بسازید و با قراردادن نمونهکارها و رزومهی خود، پروژههای بینظیر بگیرید. اگر شما به عنوان ادمین پیج، این مهارت را بلد باشید و به خوبی انجام دهید، کارفرما از خوشحالی به خودش میبالد! شما با این توانایی میتوانید بودجه صرف شده برای تبلیغات را چند برابر کنید.
بنابراین، در صورتی که کارفرما هستید و نیاز به ادمین دارید، کافی است به بخش درج آگهی در وبسایت دیدوگرام مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید. در آگهی خود میتوانید شرایط و حقوق ادمین مورد نظر خودتان را هم تعیین کنید. واقعیت این است که همه انواع ادمینها به یک اندازه حقوق نمیگیرند و وظایف ادمین اینستاگرام با میزان درآمد رابطه مستقیم دارد.
همچنین کمپین منیجر باید پیشنهادهای عالی و جذاب برای کمپین فروش طراحی کند. ادمین اینستاگرام کسی است که مهارت تولید محتوا، تعامل، اعتمادسازی، تبلیغات و فروش در اینستاگرام را دارد و می تواند به هر کسب و کاری کمک کند تا در دنیای اینستاگرام فعالیت کند. این موضوع باعث شده که بسیاری از ادمینها به دنبال مشتریان متعدد باشند و به جای تمرکز روی یک پروژه، چندین پروژه را بهصورت همزمان مدیریت کنند.
درآمد ادمین اینستاگرام چقدر است؟ (بر اساس تجربه)
یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در میزان دریافتی ادمینهای اینستاگرام، تعداد فالوورهای پیج است. یعنی هرچه پیج بزرگتر باشد و فالوورهای بیشتری داشته باشد، حقوق ادمین هم بیشتر میشود و برعکس. هرچقدر مهارت بیشتری در افزایش فروش و رشد یک کسب و کار داشته باشید، به همان میزان حقوق بالاتری دریافت خواهید کرد. این نوع ادمین باید مهارت کار با ابزارهای تولید محتوا و ساخت محتواهای جذاب، عنوان نویسی هدفمند و ساخت قلاب یا همان هوک برای محتوا را داشته باشد.
اگر میخواهید بدانید برای ادمین شدن از کجا شروع کنیم این یادداشت را تا انتها بخوانید. ادمینی که تمام وظایف مربوط به شغل خود را انجام میدهد، قطعاً حقوق بالایی دریافت میکند؛ چون به عنوان مثال، علاوه بر تولید محتوا، باید کارهای تبلیغات، تعامل و برنامهریزی پیج را هم انجام دهد. به همین نسبت، ادمین اینستاگرامی که تنوع محدودتری از کارها را بر عهده میگیرد، حقوق پایینتری هم دریافت میکند. اگر توانایی مدیریت تبلیغات اینستاگرامی را دارید و میتوانید از طریق تبلیغات درآمدزایی کنید، بدون شک درآمدتان از شغل ادمینی بیشتر خواهد بود. هر چه بتوانید به کمک تبلیغات فروش بیشتری برای کسبوکار ایجاد کنید، کارفرما حاضر است که حقوق بیشتری به شما به عنوان ادمین اینستاگرام بپردازد.
یکی دیگر از مهارتهایی که میتواند به موفقیت یک ادمین اینستاگرام کمک کند، مهارتهای ارتباطی است. کسانی که بتوانند به پیشنهادات و انتقادات مشتریان پاسخ صحیح بدهند، موفقتر خواهند بود. ادمینها با نوشتن کپشنهای زیبا و جذاب، میتوانند جذابیت و تاثیرگذاری مطالب را دو چندان کنند. در واقع ادمین باید استانداردهای بازاریابی و نحوه تشویق مشتریان را بلد باشد و با خلاقیت لازم و مهارت تولید محتوا، کپشنهای عالی و موثری بنویسد.
تعامل با مخاطبان
جالب است بدانید اینکه یک ادمین تا چه اندازه توانایی مذاکره کردن را دارد نیز بر میزان حقوقش موثر است. برخی از شرکت ها با وجود درآمد بالا باز هم دستمزد کمی را برای ادمین خود در نظر می گیرند. این ادمین است که با قابلیتش در مذاکره کردن می تواند شرایط را به نفع خود تغییر دهد. اگر قصد کسب درآمد از ادمین اینستاگرام را دارید توصیه می کنیم مهارتهای مذاکره و متقاعدسازی خود را افزایش دهید. تحلیل و آنالیز وضعیت پیج یکی از مهم ترین وظایف یک ادمین حرفه ای است. ادمین باید با تحلیل هوشمندانه خود محتواهایی که بیشترین تاثیر را دارند پیدا کند.
یک ادمین همیشه در حال برقراری ارتباط است، از صحبت کردن با کارفرما گرفته تا پاسخ دادن به کامنت فالوورها! پس توانایی برقراری ارتباطات قوی، از مهمترین مهارتهای ادمین به شمار میرود. مهارتهایی که روز به روز آنها را در کارشان حرفهایتر میکند و همین باعث میشود به قول ما قدیمیها پول روی پول بگذارند! بعضی از ادمینها کارشان را به صورت درصد فروش انجام میدهند؛ یعنی حقوق ثابت نمیگیرند و با کارفرما قرارداد میبندند که درصد مشخصی از سود فروش محصولات و خدمات به آنها تعلق بگیرد. برخی دیگر از ادمینها هم یک حقوق ثابت (مثل حقوق وزارت کار) تعیین میکنند و در کنار آن سود فروش هم میگیرند. به کسی که مدیریت صفحه اینستاگرام یک فروشگاه یا یک برند را بر عهده دارد، ادمین گفته میشود.حالا کسی که این شغل را انتخاب میکند، وظایف مختلفی دارد که در ادامه مقاله حتماً به آنها میپردازیم.
این شخص با استفاده از دانش خود در زمینه تولید محتوا، استراتژیهای بازاریابی و تعامل با فالوورها به پیج کمک میکند تا هدفهای تجاری خود را محقق سازد. این تجربه به شما کمک میکند تا با چالشهای واقعی مدیریت یک صفحه اینستاگرامی آشنا شوید و مهارتهای خود را بهبود ببخشید. بنابراین سوال اصلی این است که ادمین اینستاگرام دقیقا چه کسی است و در این پلتفرم چه کارهایی انجام می دهد؟ در ادامه به بررسی دقیق تر ماهیت این شغل و شرح وظایف و مسئولیت های آن می پردازیم. ما برای کمک به ارتقا سطح شما مجموعه ای ویدیویی با پوشش تمامی نکات لازم در زمینه ادمینی تحت عنوان آموزش ادمینی اینستاگرام گرد هم آوری کردیم تا شما را به یک ادمین حرفه ای اینستاگرام تبدیل کنیم . برای بسیاری از مشاغل و فعالیتها، داشتن یک حساب اینستاگرام بهعنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند، تبلیغاتی و ارتباطی امری ضروری و اساسی به شمار میآید.
{۲_ قلم جادویی: ادمینی که نویسنده نباشد ادمین نیست!
|}- {
- این ابزارها، اطلاعات کامل و تجزیه و تحلیل محتواهای منتشر شده در پیج را در اختیار ادمین قرار میدهد. |}
- ادمین باید مهارت های کپشن نویسی را بلد باشد و از آن به نفع پیج استفاده کند. {
- ادمین هایی که پیج های کوچک را اداره می کنند و وظایف محدودی را بر عهده دارند عموما حقوقی بین 2 تا 6 میلیون تومان دریافت می کنند. |}
- بنابراین با افزایش مهارتهایتان هم میتوانید شانس همکاری خودتان را با مجموعههای بزرگتر بالاتر ببرید و هم میتوانید حقوق بیشتری را از کارفرمایان درخواست کنید. {
- در این روش شما هیچ نیازی به اینستاگرام ندارید و تمام مراحل پیدا کردن تبلیغدهنده، دریافت هزینه تبلیغات و نمایش تبلیغات توسط خود شما انجام میشود. |}
- این شغل بهویژه برای کسانی که به شبکههای اجتماعی علاقه دارند و میخواهند بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل کار، درآمد قابلتوجهی کسب کنند، گزینهای ایدئال است.
۶- Tailwindچیست؟برای برنامه ریزی پست ها و افزایش تعاملات استفاده می شود. همانطور که اشاره کردید، اینستاگرام دارای بیش از یک میلیارد حساب کاربری است که هر کدام بهعنوان یک پروفایل یا اکانت شناخته میشوند. در واقع، هر یک از این نمایهها یا حسابها را میتوان صفحهای در اینستاگرام تلقی کرد. همچنین هر چقدر پستهای شما لایک بیشتری دریافت کند، سایر پستهای شما نیز در قسمت فید کاربر نمایش داده میشود. مزیت پول درآوردن از اینستا در این است که هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد و اگر کار خود را بهخوبی بلد باشید حتی ممکن است به درآمد چند صد میلیونی در ماه نیز برسید.
درست است که برای برخی از روشهای مانیتایزی که در بالا اشاره کردیم نیاز به تعداد فالوور زیادی دارید، اما برای شروع پولسازی تعداد فالووری که نیاز دارید از حد انتظار شما کمتر است. میتوانید با ایجاد مجموعهها یا قرار دادن محصولات در قالب تم یا مناسبتهای هدیه، فروشگاه خود را سفارشی کنید. همچنین میتوانید کدهای تبلیغاتی را در کپشنهای پست به اشتراک بگذارید تا فرصتهای بیشتری برای جذب مشتری ایجاد کنید. قوانین در مورد محتوای حمایتشده متفاوت است، اما برای اینکه مطمئن باشید و به اعتماد مخاطبان خود احترام بگذارید، یک هشتگ #sponsored برای مشخص کردن پستهای اسپانسری اضافه کنید. اگر نفوذ کافی در اینستاگرام داشته باشید، به احتمال زیاد برندها شما را پیدا میکنند و به شما پیشنهادات اسپانسرشیپی میدهند. اما همیشه میتوانید در مورد برندهایی که با آنها کار میکنید دقیق باشید و شما ابتدا با آنها تماس بگیرید.
این مهارتها به شما امکان میدهد تا پروژهها را به طور مؤثر مدیریت کرده و رضایت مشتریان را جلب کنید. اگر از کاربران فعال اینستاگرام و دنبال کننده صفحات افراد و کسب و کارهای شناخته شده در ایران هستید، حتما متوجه شده اید که عبارت “این صفحه توسط ادمین مدیریت می شود” در بیو معرفی صفحه ذکر شده است. از جهت کارفرماها، تعیین حضوری بودن یا دورکار بودن ادمینهای اینستاگرام تأثیری بر تعیین معیارها و شرایط حقوقی دارد. اداره یک اکانت اینستاگرام در حضوری بودن، ممکن است نیازمند حضور در محل کار برای انجام برخی از وظایف و تعامل با تیم و همکاران باشد. گاهی اوقات ادمین یک کسب و کار کوچک را پیش می برد و واضح است که به دلیل محدودیت درآمدکارفرما، ادمین اینستاگرام نیز حقوق محدودی را دریافت می کند. اکنون تصور کنید با یک مجموعه بزرگ همکاری دارید، در این صورت هیچ محدودیتی برای حقوق شما وجود ندارد و بر اساس مهارت و وظایفتان مشخص می شود.
این مهارت از جمله مهارتهایی است که خیلی سریع، شما را نسبت به سایرین متمایز میکند. و برای یادگیری مهارت تولید پست اسلایدی و ویدیو هم میتوانید یک دوره حرفهای آموزش تولید محتوا ببینید. تصور کنید یک کارفرما مدیریت تبلیغات را خودش انجام میدهد و شما صرفا تولید محتوای پیج را انجام میدهید.
هنگامی که به کسب درآمد 25 دلاری از اشتراکهای اینستاگرام رسیدید، هر ماه به ازای پولی که در ماه قبل آوردهاید، پرداختی دریافت خواهید کرد. بنابراین، برای مثال، میتوانید انتظار داشته باشید که پولی را که در ماه نوامبر به دست آوردهاید، در پایان دسامبر دریافت کنید. اگر شما یکی از ۲ میلیارد کاربر Instagram هستید، میدانید که این پلتفرم چقدر میتواند قدرتمند باشد.
وقتی میخواهید یک ویدئو بسازید، به ایدههای خلاقانه و جذاب نیاز دارید. این ایدهها میتوانند از ذهن خودتان سرچشمه بگیرند یا با الهام از محتوای پیجهای رقیب شکل بگیرند. در هر صورت، توانایی خلق و انتخاب ایدههای مناسب، کیفیت و تاثیرگذاری محتوای شما را بهطور چشمگیری افزایش میدهد.
حتی ادمینهایی دیدهایم که با مشاورههای حرفهای به پیجهای بزرگ، به درآمد 30 میلیون تومانی هم رسیدهاند. اولین و مهمترین عاملی که دستمزد ادمین را مشخص میکند، توانمندیهای خود ادمین است. کسب و کارهای اینستاگرامی، وظایف مختلفی برای ادمینهای خود در نظر میگیرند. گاهی مواقع یک ادمین تمام وظایفی که پیش از این بیان شد را بر عهده دارد و در برخی بیزینسها هم ادمین تنها مسئول انتشار محتواها و پاسخگویی به کامنتها و دایرکتهاست. میزان اختیارات و مسئولیتهای یک ادمین، اصلیترین عامل تعیین حقوق و تعرفه ادمین اینستاگرام است.
احتمالاً برای شما هم پیش آمده که اینستاگرام یکی از پست ها یا استوری هایتان را پاک کند. شما باید در رابطه با الگوریتم های اینستاگرام اطلاعات کاملی کسب کرده و مهارت های خود را در این زمینه افزایش دهید. اگر بحث حقوق ادمین اینستاگرام را کنار بگذاریم، این شغل مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشارهای خواهیم داشت. در قراردادی که میان ادمین پیج و صاحب اکانت بسته می شود مواردی مانند مسئولیت های ادمین، وظایف، ساعات کاری، حقوق و … ذکر می شود. کلیه این اطلاعات باید به طور دقیق نوشته شود تا بعدا هیچ کدام از طرفین نتوانند ادعایی خارج از موارد ذکر شده در قرارداد داشته باشند.
من درآمد بین۲/۵ تا۴ میلیون مدنظرم هست فقط بخش انتشار محتوا به چه صورت هستش؟ داخل توضیحات مربوط به این بخش آورده بودید. یک ادمین باید تبلیغات را به دقت تجزیه و تحلیل کند و مطمئن شود که همه چیز درست است. لازم است ذکر کنیم که هر چه ادمین وظایف بیشتری انجام دهد، درآمد بیشتری هم کسب میکند. ۶-تبلیغات و برگزاری کمپین های تبلیغاتی با هدف افزایش مخاطب هدف و شناخت پیج های مناسب را یاد می گیرد و با قوانین مخاطب شناسی و نوشتن پرسونای مخاطب آشنا می شود. اینکه هر روز محتوای جدید و خلاقانهای را تولید کنید، گاهی میتواند خستهکننده باشد.
هر چقدر توانایی بیشتری در زمینهی مدیریت تبلیغات داشته باشید و بتوانید با کمترین مبالغ، بیشترین فالوور ممکن را ایجاد کنید، درآمد شما هم بیشتر خواهد بود. البته باید این نکته مهم را بهخاطر داشته باشید که خلاقیت شما باید در چارچوب برندینگ و استراتژی محتوایی کارفرما باشد. برای تقویت ایدهیابی میتوانید از بهترین رقبا الگو بگیرید و سعی کنید محتواهایی، جذابتر و بهتر تولید کنید.
واژه ادمین حتما برای شما آشنا است و در مورد شغل ادمینی و درآمد آن چیزهای زیادی شنیدهاید. اما ادمین به چه کسی گفته میشود؟ ادمین به کسی گفته میشود که مدیریت یک کانال، گروه و یا اکانت را به عهده میگیرد و به رشد و توسعه آن کمک میکند. خب با این حساب ادمین اینستاگرام، شخصی است که با انجام وظایف خاص مثل تدوین استراتژی، تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرامی، منجر به پیشرفت کسب و کار آنلاین شاپ یا پیج بلاگری و … میشود. انتخاب بهترین دوره آموزش اینستاگرام، سرمایهگذاری در آینده دیجیتال شماست.
شاید بتوان گفت که اصلیترین روش کسب درآمد از اینستاگرام که تقریبا تمام کاربران ایرانی از آن استفاده میکنند، دریافت پول به ازای انتشار پست و استوری تبلیغاتی است. بهتر است یک ادمین حرفهای از همه منابع اعم از رایگان و یا پولی برای تسلط بیشتر بر این شبکه اجتماعی استفاده کند. اگر قصد دارید از یک فرد آماتور به یک فرد حرفهای در ادمین Instagram تبدیل شوید، میتوانید به کمک منابع آموزش رایگان در کوتاهترین مدت موقعیت شغلی و درآمدی خود را ارتقا بخشید.
در عوض میتوانید درآمد حاصل از انتشار پست و استوری تبلیغاتی را بهصورت مستقیم از شرکت مورد نظر و بهصورت ریالی دریافت کنید. کافیست تا با توجه به تواناییها و علایق خود یکی را انتخاب کنید و کسب درآمد با تولید محتوا را شروع کنید. با این حال، در بسیاری از موارد تمامی وظایف مدیریت پیج به یک نفر محدود نمیشود، بلکه ممکن است چندین ادمین، هرکدام مسئول بخش خاصی از فعالیتهای پیج باشند. این تقسیم وظایف به مدیریت بهتر و حرفه ایتر صفحه اینستاگرام کمک میکند. بهتر است تا عبارت ” استخدام ادمین اینستاگرام ” را در گوگل جستجو نموده تا میزان نیاز به ادمین حرفه ای اینستاگرام را مشاهده نمایید.
از عکاسی و فیلمبرداری گرفته تا ادیت و تدوین و همچنین تولید بنرهای گرافیکی جزو مهارتهایی است که این ادمینها دارند. ادمینهایی که میخواهند محتوا تولید کنند، باید به ابزارهای مختلفی مثل فتوشاپ و پریمیر در رایانههای شخصی یا اپلیکیشنهای موبایل مثل ولو (Vllo) یا پیکسارت (Picsart) آشنا باشند. اما باز هم تاکید میکنیم که وظایف یک ادمین، با توجه به نیاز آن پیج میتواند متفاوت باشد ولی هرچه مهارتهای بیشتری در این زمینه کسب کنید موفقتر خواهید بود و درآمد بیشتری هم خواهید داشت. جای دیگری که میتوانید فرصتهای شغلی ادمینی را پیدا کنید، سایتهای استخدامی مثل جابینجا، جاب ویژن، ایران استخدام و ... کافی است عنوان شغلی «ادمین اینستاگرام» را وارد کنید و لیست درخواستهای کارفرمایان را مشاهده کنید. یعنی نکاتی که برای استخدام ادمین اینستاگرام باید در نظر بگیرند را هم بررسی خواهیم کرد.
میتوانید با نام برندی که در اینستاگرام برای خود ساختهاید کالاهای فیزیکی، خدمات یا اقلام دیجیتالی ایجاد کنید. ارزشی را به مخاطبان ارائه دهید و به آنها اجازه دهید تا بخشی از شخصیتهای آنلاین مورد علاقه خود را خریداری کنند. این Story ها که با حلقهای بنفش مشخص شدهاند، میتوانند برای ارائه محتوای انحصاری یا بهاشتراک گذاشتن پشتصحنه آنچه در کسبوکار شما میگذرد استفاده شوند.
اگر علاقه مند به یادگیری مهارت های لازم برای ادمینی اینستاگرام باشید مطمئناً می توانید در این حوزه بدرخشید! اما اگر صرفاً برای کسب درآمد ادمینی را انتخاب کرده اید، بهتر است این شغل را رها کرده و به دنبال علایق خود بروید. نویسندگی آنقدر با شغل ادمینی در هم آمیخته است، که یک ادمین حرفهای برای موفق شدن باید یک نویسنده چیره دست هم باشد. مثلا ادمین باید بتواند کپشنهای جذاب بنویسد، با نوشتن متن در استوری توجه مخاطبان را جلب کند، یا حتی برای کمپینها متن تبلیغاتی نگارش کند. اما همه اینها محقق نمیشوند مگر اینکه مهارت نویسندگی را در خود پرورش دهید.
برندها برای تبلیغ محتوای حمایتشده در استوریها، پستها و ریلهای اینستاگرام به اینفلوئنسرها هزینه پرداخت میکنند. آیا هنوز از ویژگی کانالهای برادکست اینستاگرام استفاده میکنید؟ میتوانید کانالهای پخشی را فقط برای مشترکین خود ایجاد کنید تا اطلاعات ویژهای را با پرتعاملترین فالووران خود به اشتراک بگذارید. لایوهای مشترکین تمام مزایای کانالهای اجتماعی مشترک را دارد، به جز اینکه مشترکین شما واقعاً میتوانند شما را ببینند و در زمان واقعی با شما ارتباط برقرار کنند. کانالهای اجتماعی مشترک، راهی عالی برای ایجاد روابط با طرفداران متعهد به شماست.
همچنین، نوشتن کپشنهای متقاعدکننده میتواند تاثیر زیادی روی افزایش فروش یا معرفی خدمات برند داشته باشد. در این مقاله به معرفی شغل ادمین اینستاگرام و فرصتهای شغلی آن پرداخته و به این سوال که چگونه ادمین اینستاگرام تبدیل شویم، پاسخ خواهیم داد. با باور به قدرت رشد و یادگیری، در مسیر موفقیت و شکوفایی اینستاگرام همراه شوید.
درامد ادمین اینستاگرام چقدر است؟