تحقیق کلمات کلیدی چگونه انجام دهیم

کلمات کلیدی چگونه بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

مثلا فرض کنید که یک سایت مهاجرتی برای مقصد کانادا داریم و در طول تحقیق کلمات کلیدی متوجه می‌شویم که عبارت “کار در عمان” جستجوی بالایی دارد. شاید این عبارت به مهاجرت مرتبط باشد ولی ما خدماتی برای مقصد عمان ارائه نمی‌کنیم و کسب جایگاه در آن نمی‌تواند کمکی به افزایش فروش بکند. هدف استراتژی تولید محتوای شما باید پاسخ دادن به همه سوالاتی باشد که ممکن است کاربران در حوزه کاری شما داشته باشند. کلمات کلیدی دم بلند یا طولانی هم راه بسیار خوبی برای پیدا کردن آنها هستند. برای انجام تحقیقات با کیفیت کلمات کلیدی، نیازی به خرج کردن پول یا اشتراک ندارید. بسیاری از ابزارهای رایگان آنلاین وجود دارند که می توانند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای تقویت محتوای خود کمک کنند.

این مفهوم و مراحل تشخیص آن در مقاله کانسپت کلمه کلیدی بیشتر توضیح داده شده است. به این ترتیب متوجه می‌شوید که تحقیق کلمات کلیدی صرفاً مربوط به حجم جستجو و میزان سختی نیست. اول از همه شما باید روش جستجو و تفکر کاربران در اینترنت را درک کنید. به این ترتیب می‌توانید محتوایی تولید کنید که موضوع مورد نظر شما را به صورت کامل پوشش داده و نیازهای کاربران را رفع می‌کند. هدف اصلی ما تولید محتوا است، اما جایگاه‌های استراتژیک دیگری وجود دارند که با قرار دادن کلمات کلیدی طولانی در آنها، می‌توانید به بهتر شدن رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل کمک کنید.

راه‌اندازی تست A/B به‌معنای بازاریابی برای گروه‌های مختلفی از مشتریان با ثابت نگه داشتن هستۀ تبلیغات و آزمون و خطای متغیرهای انتخابی‌تان است. در نهایت، راه‌اندازی این مدل تست، به شما کمک می‌کند که CTR هر گروه از تبلیغات را بررسی کرده و متغیری را برگزینید که بیشتر از دیگران، موجب افزایش نرخ کلیک می‌شود. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران می‌خوانند. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، به‌راحتی می‌توانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید. کاربران این کلمات را زمانی جستجو می‌کنند که آماده خرید یا انجام یک اقدام مشخص هستند.

هدف آنها از جستجو چه می تواند باشد؟ این همان چیزی است که ما از آن به عنوان "نیت جستجو" یاد می کنیم. پس باید درک کنید که تفاوت زیادی بین آنچه یک خریدار در گوگل تایپ می‌کند و آنچه یک محقق در گوگل جستجو می‌کند وجود دارد. کلمات کلیدی خود را هر چند ماه یکبار (سه ماه یک‌بار) مجدداً ارزیابی کنید. اما دیدیم که نمی‌توانید پیش‌بینی کنید چه میزان ترافیک جستجو ممکن است از رتبه‌بندی برای آن به دست بیاورید. به عبارت دیگر هنگام تخمین ترافیک جستجویی یک کلمه کلیدی، نباید کورکورانه فقط به حجم جستجوی آن کلمه کلیدی تکیه کنید.

ایمیل خود را وارد کنید تا از جدیدترین اخبار و مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید. برای این کار از ابزارهای حرفه‌ای شامل KWfinder و Screaming Frog بهره می‌گیریم. محتوای ستونی و مقالات خوشه‌ی پشتیبان به روشی که پیش از این تشریح شد با هم مرتبط می‌شوند. ممکن است برخی بازدیدکنندگان سایت شما قصد خرید فوری نداشته باشند اما در آینده وقتی قصد خرید داشته باشند، سایت شما را به عنوان یک سایت معتبر در این حوزه به خاطر خواهند آورد. هر سایت در SERP یک اعتبار خاص و مشخص دارد که می‌توان آن را به روش‌های مختلفی محاسبه کرد. البته داده‌های ساختاریافته یا دیتا استراکچر که به آن اسکیما (Schema) هم گفته می شود در نرخ کلیک تاثیرگذار است.

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای یافتن کلمات کلیدی با عملکرد بالا، انجام یک تحلیل رقابتی است. شما همیشه باید لیستی از 10 تا 15 وبلاگ برتر در صنعت خود داشته باشید، بنابراین می توانید از این سایت ها برای دریافت ایده های پست وبلاگ و همچنین ایده های کلمه کلیدی استفاده کنید. هنگامی که رقابت کلمات کلیدی را ارزیابی کردید، کلمات کلیدی مورد نظر خود را به کلمات کلیدی طولانی تبدیل کنید. قبل از تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید، حتما از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید. این در مورد یافتن کلمات کلیدی سودآور است که رتبه بندی کلی موتورهای جستجوی شما را بهبود می بخشد. زمان را برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی نامربوط تلف نکنید زیرا ممکن است دیر یا زود توسط نتایج جستجوی گوگل جریمه شوید.

با این تفاوت که اینجا نحوه انتخاب کلمات کلیدی در مقاله و تعداد کلمات کلیدی، می‌تواند روی موفقیت و سودآوری کسب‌وکارها اثر بگذارد. برای همین است که تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین تکنیک‌ها برای بهینه‌سازی محتواهای سایت و بلاگ و اساسا یک فرآیند مهم در دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. تحقیق کلمات کلیدی بسیار مهم است، زیرا تعیین می کند که کاربران سایت شما از کدام اصطلاحات برای جست وجو استفاده می کنند. همچنین موتورهای جستجو مانند گوگل از طریق کلمات کلیدی برای فهمیدن و درک موضوع صفحات وب استفاده می‌کنند. انتخاب و تحقیق کلمات کلیدی موثر، به بهینه‌سازی محتوا و سئو سایت کمک شایانی می کند.

در واقع در مورد یک پروسه گفتیم که شامل شناسایی کلمات و عبارات پرتکراری است که افراد در گوگل، جستجو می‌کنند. این پروسه نیازمند تکرار و بازبینی جهت بهبود و افزایش دقت انتخاب کلمات کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی بدون شک یکی از اصلی‌ترین گام‌های سئو محسوب می‌شود که اگر به درستی تحلیل و اجرا شود بسیار می‌تواند به بهبود رتبه وب‌سایت شما کمک کند. در این مقاله به طور کامل این موضوع را توضیح دادیم و بهترین ابزارهای این حوزه را معرفی کردیم. امکان بسیار جالب دیگری که جت سئو در این قسمت ارائه می‌کند، نمایش کلمات کلیدی به‌صورت گروهی است.

با توجه به آنچه گفته شد، در اینجا برخی از معیارهای کلیدواژه وجود دارد که باید آنها را بیابید تا به راحتی رقابت هر کلمه کلیدی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید، کشف کنید. اگر به مثال‌های بالا نگاه کنید، همه اینها کلمات کلیدی با هدف تجاری هستند که در آن مردم در واقع به دنبال "بهترین معاملات" برای خرید آنلاین هستند. در اینجا چند نمونه از کلمات کلیدی کسب و کار گرا آورده شده است، فقط در صورتی که در مورد آنها کنجکاو باشید. به عنوان مثال، من کلمه کلیدی "بازاریابی وابسته" را در نظر می گیرم و Google Instant پیشنهادات زیر را به من می دهد. اینجاست که KeywordTool.io به کمک می آید، این بهترین جایگزین برای Keyword Planner Tool است.

در مرحله اول به سراغ هشتگ‌های اینستاگرام بروید و ببینید در حوزه شما چه هشتگ‌هایی استفاده شده؟ احتمالا خیلی از آنها به شما کلمات کلیدی جدید بدهند. بعد از آن به سراغ پست رقبا رفته و سعی کنید از محتوای آنها کلمه جدید بسازید. شاید جالب باشد بدانید که پرتال در سال 1393 راه‌اندازی شده اما هنوز بعد از چند سال ما در حال انجام تحقیق کلمات کلیدی در آن هستیم! بلکه شما باید دائما این فرآیند را برای پیدا کردن کلمات جدید و کامل‌تر کردن محتواهای سایت‌تان انجام بدهید. برای شروع فرآیند تحقیق کلمات کلیدی باید انواع کلمات کلیدی را بشناسید.

این کار به شما کمک می‌کند تا جایگاه بهتری در موتورهای جستجو پیدا کنید. درک تعادل میان کیوردهایی که به دلیل رقابت ممکن است کمی دشوارتر باشند با سایر کیوردهای آسان‌تر، به شما کمک‌ می‌کند تعادل مشابهی در ترکیب کلمات کلیدی دم بلند و اصلی داشته باشید. ‌گوگل وزن بیشتری به منابعی خواهد داد که آن‌ها را معتبر ارزیابی‌ می‌کند‌. برای تأیید اینکه هدف کاربر از سرچ یک عبارت چیست‌، بهتر است خودتان این کلمه کلیدی را به سادگی وارد یک موتور جستجو کنید و ببینید چه نوع نتیجه‌ای پیدا‌ می‌کند. مطمئن شوید که نوع فرمت نتایج ‌گوگل با آن فرمت محتوایی که می‌خواهید برای کلمه کلیدی ایجاد کنید‌، ارتباط نزدیکی دارد. اکنون که چند موضوع اصلی دارید و می‌خواهید روی ‌آن‌ها تمرکز کنید‌، وقت آن است که برخی کلمات کلیدی موجود در آن دسته‌‎ها را شناسایی کنید.

تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، می‌تواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیک‌تر کند. برای بهینه‌سازی این کلمات، مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما به‌راحتی در نتایج جستجو قابل دسترسی باشند. همان‌طور که گفتیم، کسی که کلمه «لپ‌تاپ» را جستجو می‌کند، ممکن است دنبال خرید، تعمیر یا مقایسه لپ‌تاپ‌ها باشد. اما وقتی کسی عبارت «خرید لپ‌تاپ گیمینگ زیر ۵۰ میلیون» را جستجو می‌کند، کاملاً هدف مشخصی دارد. این یک اشتباه در تحقیقات کلمات کلیدی می تواند هزاران دلار در دراز مدت برای شما هزینه داشته باشد، بنابراین مطمئن شوید که هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی به CPC اهمیت بیشتری می دهید.

تحقیق کلمات کلیدی محتوای سایت شما را هدفمند کرده و باعث بهبود استراتژی دیجیتال مارکتینگ و سئوی شما می‌شود. فرایند تحقیق کلمات کلیدی شامل پیدا کردن ارتباط کلمات کلیدی با یک وب‌سایت و صفحات تکی آن است تا کاربر بتواند بهترین صفحه را برای پاسخگویی به درخواست خود پیدا کند. به‌عنوان مثال، مخاطبان هدف این وبلاگ در درجه اول بازاریابان و مشاغل کوچک هستند که به‌دنبال آموزش‌هایی در مورد استراتژی‌های SEO و بازاریابی دیجیتال‌اند. اگرچه ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد، من به شدت توصیه می‌کنم فرآیند تحقیق کلمه کلیدی خود را با استفاده از برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google شروع کنید. این ابزار یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است و استفاده از آن رایگان است. شما نه تنها می توانید بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید، بلکه رقابت کلمات کلیدی را برای رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل تجزیه و تحلیل کنید.

محققین مختلف ثابت کردند که به طور میانگین محتوای طولانی تر (بیشتر از ۱۵۰۰ کلمه) در مقایسه با محتوای کوتاه رتبه بهتری دریافت می‌کند. به جای پر کردن متن با کلمه کلیدی، به فاکتوری تحت عنوان LSI دقت کنید. می توانید از این مدل برای سازماندهی کلمات کلیدی به لیست‌هایی استفاده کنید که هر کدام مختص یک خوشه موضوعی باشند. حال می خواهیم بدانیم چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم و چطور می‌توان کلمات کلیدی ارزشمند را شناسایی کرد؟ در فصل سوم به این موضوع می‌پردازیم. به این ترتیب هر روز محتوای جدیدی که در وبلاگ‌های دنبال شده توسط شما منتشر می‌شوند را مشاهده خواهید کرد.

همچنین نتایح مربوط به گوگل ترندز برای کلمات کلیدی منتخب را به شما نمایش می‌دهد و میزان کلمات و محل استفاده از محتوای تولید شده را به شما پیشنهاد می‌دهد. به کمک بخش واژه گستر می‌توانید به راحتی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خودتان را پیدا کنید. برای استفاده از بخش واژه گستر کافی است آدرس سایت خود را در جت سئو ثبت کنید و کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید و کمی صبر کنید تا لیست کاملی از کلمات کلیدی مرتبط را مشاهده کنید. هنگامی‌که وارد داشبورد تجزیه‌وتحلیل جت سئو می‌شوید، در نوار سمت راست ابزارهای مختلف آن را مشاهده می‌کنید. تحقیق کلمات کلیدی اولین بخش از ابزارهای جت سئو است که خود شامل چند ابزار زیرمجموعه می‌شود.

درواقع شما قرار است با رقبای حوزه کاری خود رقابت کرده و رتبه سایت خود را به آنها برسانید و بلکه از آنها پیشی بگیرید. بنابراین بهتر است درمورد کلماتی که انتخاب کرده اید، حتما نگاهی به رقبا داشته باشید. می توانید به سایت رقبا سر بزنید و بصورت دیداری و تجربی کلمات بکار رفته را بررسی کنید. یک ابزار با کیفیت علاوه بر پیشنهاد دادن کلمات کلیدی، شاخص‌های سئو که به شما جهت تحلیل و انتخاب کلمات کلیدی مناسب کمک می‌کنند را نیز مشخص می‌کند. این بحث دیگر به پیدا کردن یک کلمه کلیدی ایده آل مربوط نیست بلکه هدف آن بیشتر درک مخاطب و پوشش دادن موضوع به روشی پیچیده است.

در مقابل، یک صفحه پر از کلمات کلیدی در مورد "رایانه های اپل" احتمالا فقط حاوی یک کلمه کلیدی است. ما با Google Keyword Planner شروع می کنیم زیرا نه تنها رایگان است، بلکه به طور گسترده توسط اکثر وبلاگ نویسان برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می شود. مطمئن شوید که لیستی از پست های وبلاگی که بیشترین ترافیک را به همراه دارند و همچنین پست هایی که بیشترین سود را در سایت های رقبای شما ایجاد می کنند، پیدا کنید. به این ترتیب، شما همچنین می توانید ایجاد محتوای 10 برابر بهتر در موضوعات مشابه را برای افزایش ترافیک جستجو و فروش در نظر بگیرید. اگر شما یکی از آنها هستید، همین حالا دست از کار بکشید و شروع به صرف زمان بیشتر برای یافتن کلمات کلیدی مناسب کنید که ترافیک ارگانیک شما را افزایش می دهد.

دربارهٔ سومی، شما می‌توانید از هرجایی در دنیای آنلاین به نفع خود بهره ببرید. برای مثال، کامنت‌های بلاگ سایت رقبا را بررسی کنید یا اکانت‌ آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی. کمتر کسی برای خرید «قهوه‌ساز خانگی»، کلمهٔ «قهوه» را جست‌وجو می‌کند. کسی هم که به‌دنبال «طرز تهیه قهوه» است، سراغ خود کلمهٔ قهوه نمی‌رود. در صورتی که سؤالی دربارۀ نرخ کلیک دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید.

ممکن است محتوایی که شما با یک کلمه کلیدی مشخص تولید کرده‌اید، محتوای بلاگ باشد. اینجاست که بررسی کردن لینک‌های اول صفحه نتایج جستجوی گوگل می‌تواند به کمک‌تان بیاید. شما باید کلمه کلیدی‌ای را انتخاب کنید، که می‌توانید محتوای مورد نیاز کاربر برای آن را تولید کنید. انواع مختلفی از محتواها وجود دارند که گوگل با توجه به قصد و نیت کاربر از جستجو، به او نشان خواهد داد. منظور از حجم جستجوی کلمات کلیدی به معنای تعداد جستجوهای یک کلمه کلیدی خاص در یک بازه زمانی معین است. حجم جستجو کلمات کلیدی معمولا به طور میانگین در یک بازه زمانی خاص و مشخص محاسبه می‌شود.

در نتیجه اگر گوگل متوجه شود که مقاله شما جامع و مناسب است، ممکن است حتی برای کلمات کلیدی رتبه بگیرید که متن را مخصوص آنها بهینه سازی نکردید. شما کلمه کلیدی بهترین فیلتر آکواریوم را پیدا کردید که حجم جستجوی زیادی دارد و رتبه گرفتن برای آن نسبتاً آسان به نظر می‌رسد. ابزارهایی هستند که تاثیر ریچ اسنیپت‌ها بر نتایج ارگانیک را محاسبه می‌کنند. هنگام تخمین زدن بازدیدکنندگانی که از یک کلمه کلیدی دریافت می‌کنید، این موارد را در نظر داشته باشید. Google Trends به شما برای شناسایی و تشخیص فصلی بودن یک کلمه کلیدی هم کمک می‌کند.

شما باید بفهمید کاربران با چه کلماتی دنبال محتوای شما می‌گردند و همان‌ها را در متن استفاده کنید تا صفحه شما در گوگل نمایش داده شود. رقابت بسیار قوی است و تقریباً غیرممکن است که در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی کسب کنید تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید مناسب. اگر از کلمات کلیدی مناسب در پست‌ها، صفحات یا ویدیوهای خود استفاده نکنید، ترافیک بیشتری برای پست‌های وبلاگ خود مشاهده نخواهید کرد. موتور جستجوی گوگل می تواند به عنوان یک ابزار در تحقیق کلمات کلیدی مورد استفاده قرار گیرد. تنها کافی است تا قسمتی از کلمه کلیدی مورد نظر خود را در این موتور جستجو وارد کنید تا پرکاربرد ترین کلمات مشابه در این زمینه به شما نمایش داده شود. اولین و مهمترین مرحله برای تحقیق کلمات کلیدی این است که لیستی از موضوعاتی که ممکن است بیشتر موردتوجه کاربران در حوزه کاری شما باشد را تهیه کنید.

دقت کنید که رسیدن به رتبه‌های بالاتر برای کلمه‌های که تبلیغات کلیکی زیادی روی آن‌ها انجام می‌شود، دشوارتر است. درج کلمات کلیدی متفاوت اما درعین‌حال مشابه که به کلمات کلیدی LSI نیز معروف هستند. با استفاده از کلمات کلیدی LSI، صاحبان وب‌سایت می‌توانند از جریمه شدن توسط گوگل برای پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنند. به عنوان مثال در تصویر زیر که بخشی از وب‌سایت شرکت BMW است می‌بینید که چگونه حتی یک برند معتبر برای اینکه رتبه بالاتری کسب کند، کلمه کلیدی Nuewagen را به صورت افراطی بکار برده است. در ادامه برایتان می‌گوییم که تحقیق کلمات کلیدی چیست؛ ضمن اینکه در مورد انواع آن و دلیل اهمیت تحقیق کلمات کلیدی صحبت خواهیم کرد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری