آموزش گام به گام سئو
آموزش رایگان سئو SEO به همراه 54 نکته بهینه سازی وب سایت
داشتن گواهینامه SSL (https) برای سایت یک فاکتور مهم در رتبهبندی است. گوگل به سایتهای ایمنتر امتیاز بیشتری میدهد و کاربران هم به این سایتها بیشتر اعتماد میکنند. هرچند سیگنالهای اجتماعی مانند اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی مستقیماً بر رتبهبندی تأثیر ندارند، اما میتوانند به افزایش ترافیک و لینکهای ورودی کمک کنند. هدف گذاری و تعیین استراتژی براساس تحقیقها، اهداف خود را مشخص کنیدمانند افزایش ترافیک، افزایش فروش یا بهبود رتبهبندی و استراتژی سئو خود را برنامهریزی کنید. سال 1997 برای اولین بار اصطلاح "Search Engine Optimization" (SEO) مطرح شد و شرکتها شروع به بهینهسازی وبسایتهای خود برای دیدهشدن بیشتر در نتایج جستجو کردند.
محتوای تولید شده میتواند شامل متن، تصویر، ویدیو و سایر انواع محتوا باشد که به طور مستقیم با موضوعات مرتبط با کسب و کار شما در ارتباط است. بهینهسازی تصاویر برای سئو بسیار مهم است زیرا تصاویر به تجربه کاربری و سرعت بارگذاری وبسایت تأثیر میگذارند. استفاده از متن جایگزین (alt text) مناسب و توصیفی برای تصاویر به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای تصویر را درک کنند و در جستجوهای مرتبط نمایش دهند. همچنین، فشردهسازی تصاویر برای کاهش حجم فایلها و بهبود زمان بارگذاری صفحات ضروری است، چرا که صفحات با بارگذاری سریعتر تجربه کاربری بهتری ارائه میدهند و احتمال ترک صفحات کمتر میشود. سرعت بارگذاری صفحات یکی از عوامل کلیدی در تجربه کاربری و آموزش گام به گام سئو است. صفحات وبسایت که سریع بارگذاری میشوند، باعث کاهش نرخ پرش و افزایش تعامل کاربران میشوند.
به این نکته توجه کنید که تمام راهها در افزایش رتبه سایت در گوگل رایگان نیست و باید برای آن هزینههایی به خصوص در بخش سئو خارجی درنظر بگیرید. دیده شدن سایت در گوگل در حوزههای پر رقابت مستلزم درنظر گرفتن بودجههای بزرگ است. توجه کنید که استفاده از سئوکاران حرفهای میتواند با دانش، تجربه آنها و انتخاب یک استراتژی صحیح، هزینههای سئو سایتها را به شدت کمتر کند. معمولا سایتهایی که به برندسازی اهمیت میدهند، از طریق بالا آوردن نتایج سایت خود در موضوعاتی که کاربران هدف آنها سرچ میکنند، برند خود را بیشتر در معرض دید قرار میدهند. مثلا اگر عبارت “آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته)” را سرچ کنید، همواره نتایج SEOEDU را مشاهده میکنید.
APIهای گوگل یکی از مهمترین ابزارهای سئو شناخته میشود که باعث میشود ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کند. در نتیجه، احتمال این که مخاطبان هدف وارد سایت شما شوند، بیشتر است. به همین دلیل میتوانید روی این موضوع سرمایهگذاری کنید و با تبدیل مخاطبان هدف به مشتریان واقعی، سود خود را از یکی کسب و کار آنلاینتان تا حد قابل توجهی افزایش دهید. بهترین مرجع برای کسب دانش تخصصی در این زمینه، شرکت در دوره سئو باکس ژاکت است. استفاده از ابزارهای سئو برای هر کسی که به دنبال بهبود دیده شدن وبسایت خود در موتورهای جستجو است، ضروری است.
با سئوی داخلی ، شما وب سایتتان را برای کاربران کاربردیتر و باارزشتر میسازید. هرچه وب سایتتان از دید کاربران کارآمدتر و مفیدتر باشد، ترافیک و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد؛ و این به معنی ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو است. نوشتن یک محتوای ساده اما سرشار از نکات مفید برای کاربران با رعایت علائم نگارشی، پاراگرافهای کوتاه، متون جذاب، ارتباط صمیمانه با کاربر تا حد زیادی در فرایند سئو داخلی به شما کمک میکند. Google Search Console یک ابزار رایگان از گوگل است که به متخصصان سئو امکان میدهد تا عملکرد وبسایت خود در نتایج جستجوی گوگل را بررسی و بهبود دهند. برای اتصال وبسایت به سرچ کنسول، باید ابتدا وبسایت خود را اضافه و تأیید مالکیت کنید. ارسال نقشه سایت به سرچ کنسول به گوگل کمک میکند تا ساختار وبسایت شما را بهتر درک کرده و صفحات آن را به طور موثرتری خزش و ایندکس کند.
به عنوان مثال شما هم اکنون در یک صفحه لندینگ پیج برای موضوع “آموزش سئو” قرار دارید که اطلاعات جامعی را در این خصوص برای شما ارائه کرده است. آموزش تولید محتوا در سئو یک بخش حیاتی و نجات بخش سایت شما است که قسمتهای گوناگونی دارد. از ساخت استراتژی و تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا نگارش، برطرف کردن غلطهای املایی، رعایت سئو، لینکسازی داخلی و غنی سازی محتوا. ابتدا اجازه دهید تا تعریفی از استراتژی سئو را برای شما ارائه کنیم که اهمیت بسیار زیادی دارد. کلمه کلیدی اصطلاحی می باشد که در تطبیق درخواستی که کاربر در موتور جستجو وارد کرده برای پیدا نمودن اطلاعات مشخص استفاده می شود.
تو سئو کلاه سیاه اولین اشتباه آخرین اشتباه شماست پس اگر دانش کمی در زمینه سئو سایت دارید پیشنهاد میشود به هیچ عنوان به سمت سئو کلاه سیاه نروید. برای حضور در نتایج گوگل همانند سایت های بزرگ ایران نیاز هست سئو را بیاموزید. شما با یادگیری و آموزش سئو میتوانید کسب و کار و خدمات خودتونو وارد نتایج گوگل کنید. کسب درآمد از سئو پس از گذراندن دوره آموزش حرفه ای سئو، به مهارت و تجربه شما در این حوزه بستگی دارد. با تسلط بر جنبههای مختلف سئو مانند سئو تکنیکال، سئو محتوا و سئو خارجی، میتوانید خدمات گوناگونی را به کسب و کارها ارائه دهید.
گوگل این نوع سئو را تشویق میکند و وبسایتهایی که از این روشها پیروی میکنند، معمولا در طولانی مدت رتبههای بالاتری کسب میکنند. توجه کنید که سئو کلاه سفید بسیار زمان بر است و برای کسب و کارهایی که زمان کم و بودجه محدودی در اختیار دارند ممکن است چالش برانگیز باشد. در طراحی سایت فروشگاهی توجه به ساختار سازی سایت و از سوی دیگر، سئو طراحی این پلتفرم شامل نکات بسیار زیادی میشود. دوره سئو در مجموعه SEOEDU دورهای هست که به شما کمک میکند تا بتوانید مسیر یادگیری سئو سایت را کوتاهتر کرده و از تجربیات محمد دهقانی در حوزه seo استفاده نمایید. در نهایت به بهترین شکل ممکن سئو را یاد گرفته و در نتایج گوگل بدرخشید. از این رو میتوان گفت که انکر تکست به مانند یک لنگر کاربر را به سایتها وصل میکند.
با توجه به رشد روزافزون استفاده از دستگاههای موبایل، داشتن وبسایتی که به طور کامل با موبایل سازگار است، ضروری است. طراحی ریسپانسیو یا موبایلدوست به وبسایت کمک میکند تا به درستی در صفحهنمایشهای مختلف نمایش داده شود و تجربه کاربری مطلوبی ارائه دهد. موتورهای جستجو نیز به وبسایتهایی که بهینهسازی موبایل دارند، اولویت بیشتری میدهند و این میتواند تأثیر مثبتی بر رتبهبندی شما داشته باشد. سئوی فنی به بهینهسازی جنبههای فنی وبسایت برای بهبود دسترسی و عملکرد آن در موتورهای جستجو مربوط میشود. این شامل اصلاح خطاهای خزیدن، بهینهسازی نقشه سایت XML، و اطمینان از ساختار مناسب کد HTML است.
از آنجایی که کاربر به دنبال دریافت اطلاعات در مورد یک کلمه خاص است، بنابراین باید عنوان سئو شما دارای کلمه کلیدی مورد نظر او باشد. چنانچه این نکته رعایت شود، کاربر به سمت وبسایت شما جذب شده و منجر به ترافیک بالای سایت شما میشود.دانش اینکه کلمه کلیدی چیست در این زمینه میتواند شما را سریعتر به کلمه کلیدی موردنظر برساند. نتایج سرچ بر اساس تعدادی از عوامل رتبهبندی میشوند که ممکن است شامل چگالی کلمات کلیدی، سرعت و پیوندها باشد. اگر به سئو کلاسیک علاقه داشته باشید، میدانید که الگوریتم رنک برین در سال 2015 با هدف جستجوی بهتر مخاطبین به گوگل اضافه شد. از همان سالهای اولیه صحبت از هوش مصنوعی اختصاصی برای الگوریتم رنک برین مطرح میشد. اما در سال 2024 قرار است دسترسی این الگوریتم به دیتا بهتر شود و از طرفی از هوش مصنوعی گوگل نیز که به Google Bard معروف است بهرهمند شود.
White Hat Seo یا سئوی کلاه سفید برخلاف سئوی کلاه سیاه، به معنی پیروی از قوانین و مقررات و عمل کردن در چارچوب راهبردهای موتورهای جستجو است. به بیان دیگر، سئوی کلاه سفید شامل هرگونه اقدامی است که در عین رعایت شرایط استفاده از خدمات موتورهای جستجو، به بهبود رتبه بندی سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو منجر گردد. برای ورود به هر عرصه ای باید قبل از اموزش روند کار، با اصطلاحات رایج در ان اشنا شوید. مثلا یک مکانیک تا زمانی که نداند گیبرکس چیست یا اچار فرانسه چگونه است، شروع اموزش را در این زمینه نمی تواند داشته باشد. شاید در آموزش سئو خصوصی تمامی این موارد گفته شود ولی در اموزش رایگان سئو باید خودتان به دنبال یادگیری تمامی اصطلاحات این حوزه باشید. برای شروع پیشنهاد می کنیم تمامی لینک های ارائه شده در لیست زیر را مطالعه کنید تا هر آنچه باید در خصوص سئو بدانید را به آسان ترین شکل ممکن، کسب کنید.
ما برای شما کاربران در وب سایت SEOEDU دورههایی را جهت یادگیری سئو محتوا درنظر گرفتهایم که شامل “دوره آموزش رپورتاژ آگهی” و آموزش “تولید محتوا و سئو محتوا” میباشند. فرقی نمیکند به دنبال دوره آموزش سئو در مشهد، تهران، یزد، اصفهان و غیره هستید. شما علاقمندان میتوانید همین حالا از دوره آموزش رایگان SEOEDU استفاده کرده و مسیر یادگیری مقدماتی این حرفه را از هر جایی که در کشور هستید شروع کنید. در صورت علاقمندی، دورههای آموزشی مکمل نظیر “سئو مستر” و دوره “سئو سایت فروشگاهی” نیز در سایت ما قابل استفاده هستند. برای این منظور، سئو24 در کنار مفاهیم پایهای و اصولی سئو، به تکنیکهای حرفهای و موضوعات پیشرفته نیز میپردازد.
از طرفی به این نکته توجه داشته باشید، که کلمه کلیدی خود را در عنوان خود استفاده کنید. اگر نکات مربوط به آموزش سئو تصویر در سایت و حتی وردپرس را بدانید قطعا میتوانید بخشی از سئو وبسایت و صفحات خود را به خوبی پیش ببرید. یکی سری نکات در این زمینه میباشد که قصد داریم در ادامه بهتون بگیم پس با دقت گوش و جان بسپار به این مورد که مشکلی از نظر سئو کردن تصاویر در سایت نداشته باشید. شما با داشتن و فعالسازی سرچ کنسول برای ساتتون میتوانید به صورت دقیقا اطلاعات روزانه سایت خودتون و شرایط سایت در گوگل را متوجه بشید. ما قصد داریم آموزش سئو از پایه به صورت صفر تا صد را به شما بیاموزیم که بعد از این مقاله شما بتوانید اطلاعات مناسبی از سئو کسب کنید و وارد نتایج گوگل بشوید.
یاد بگیرید که گوگل، بزرگترین موتور جستجو، چگونه صفحات وب را کشف و سازماندهی میکند و شما چه کاری میتوانید انجام دهید تا در نتایج جستجوی آن ایندکس و رتبهبندی شوید. سئو کلاه سیاه به مجموعهای از روشها و تکنیکهایی گفته میشود که از نظر گوگل غیر قانونی است. این تکنیکها ممکن است در زمان کوتاهتری نسبت به سئو کلاه سفید شما را به صدر نتایج گوگل برساند، اما مطمئن باشید دیر یا زود الگوریتمهای هوشمند گوگل متوجه این موضوع شده و سایت شما را جریمه خواهند کرد. همانطور که قبلا گفتیم، هیچ کس بدون تمرین و اجرای تکنیکهای سئو، در آن متخصص نمیشود. سئو فرآیند بسیار گسترده و زمانبری است که یادگیری کامل آن نیاز به تجربه زیادی دارد.
همچنین با استفاده از تکنیکهای مختلف، نظر الگوریتمهای گوگل را به خود جلب کنید و به رتبه و جایگاه خوبی در صفحه سرپ برسید. در این مقاله، شما با اصول و مبانی سئو، تکنیک های سئو on-page و off-page، و ابزارهای سئو آشنا خواهید شد. با مطالعه این مقاله، شما می توانید به تنهایی وب سایت خود را بهینه سازی کنید و رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبهی بهتری را به مقالهها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. کلمهی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که میتوان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیبهای اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن میسازند و بهکار میبرند.
در کل فاکتورهای بسیاری برای ارزیابی کیفیت سایت شما درنظر گرفته میشوند. از جمله میتوان به بررسی و نظارت بر بک لینکها، تولید و به روزرسانی محتواها، معیارهایی در تعامل کاربران، عملکرد وبسایت نظیر سرعت، تجربه، پاسخگویی، نرخ بانس ریت و مدت زمان ماندگاری اشاره کرد. برای پیدا کردن کلمات lsi میتوانید کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل سرچ کنید. در پایین صفحه با 10 مورد از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه روبه رو میشوید و با استفاده از آنها میتوانید محتوای خود را غنی و پربارتر کنید. عدم انجام کیورد تارگتینگ و تمرکز روی کلمات غیرمرتبط، نرخ تبدیل را برای سایت شما به شدت کمتر میکنند.
به این ترتیب ترجیح میدهند که خودشان سئو وبسایتشان را انجام داده و بعد از گذشت یک مدت زمان کوتاهی استراتژی خود را در مسیر دیگری پیش ببرند. یکی از آپدیتهای گوگل که در سال 2024 کمتر کسی به آن توجه میکند، آپدیت الگوریتم Spambrain میباشد. در آپدیت جدید گوگل به سراغ سئوکاران کلاه سیاه رفته است و تمام تلاش خود را به کار گرفته که تکنیکهای اسپم را شناسایی کند و به صورت جدی با آن ها مقابله نیز نماید. الگوریتم اسپم برین در چند حالت محتوای شما را بررسی خواهد کرد و در صورت کشف رفتار و محتوای اسپم گونه با آن برخورد خواهد کرد. به عنوان مثال اگر محتوای شما حاوی کامنت اسپم باشد، به احتمال زیاد با چالش مواجه خواهد شد.
با حفظ تعداد کلی کلمات در حداقل میزان، شما می توانید وزن کلمه کلیدی مورد تاکیید را افزایش دهید. به عبارت دیگر، سئو کلاهسفید بهینهسازی با روشهای قانونی و شفاف است که برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجویی انجام میشود. روشهای بهینهسازی محتوا و ساختار وبسایت با رعایت قوانین و مقررات موتورهای جستجو سئو کلاه سفید میگویند. در این روش، تلاش برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج سرچ گوگل و دیگر موتورهای جستجو با استفاده از تکنیکهای شفاف و مجازی بوده که از جانب گوگل تعریف شده است. اگرچه اکثر موتورهای جستجو نکاتی را در مورد چگونگی بهبود رتبه صفحه ارائه میدهند، الگوریتمها دقیق اجرا شده و اغلب تغییر میکنند تا از سوءاستفاده جلوگیری شود. با پیروی از بهترین و جدیدترین روش بهینهسازی موتور جستجو (SEO) میتوانید اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو بهراحتی میتوانند وبسایت شما را بخزند.
این استراتژی شامل مجموعهای از تکنیکها و اقدامات در سه حوزه اصلی سئوی داخلی، خارجی و فنی است که بهینهسازی وبسایت را برای موتورهای جستجو و همچنین تجربه کاربری بهینه میکند. این فرآیند از تحلیل کلمات کلیدی گرفته تا بهینهسازی محتوا و ساختار وبسایت و همچنین ایجاد استراتژیهای لینکسازی و بهبود تجربه کاربری را شامل میشود. در ادامه، به بررسی دقیقتر مراحل مختلف سئو و نحوه اجرای آنها برای بهینهسازی وبسایت خواهیم پرداخت. سئو ویدیوهای یوتیوبی تا حد بسیار زیادی شبیه به فرآیندهایی است که میتوانید آنها را در آموزش سئو نیز بیابید. یوتیوب به عنوان 2امین موتور جستجو بعد از گوگل شناخته میشود و توسط گوگل خریداری شده است.
به این نکته توجه کنید که Schema Markup، کدی (HTML) است که به درک موتورهای جستجو از محتوای شما کمک میکنند. این در حالی است که Rich Snippetها، نتایج یا دادههایی هستند که شما آنها را در نتایج گوگل مشاهده میکنید. برخی از انواع اسکیماها عبارتند از مقالات، کسب و کارهای محلی، نقد و نظرات، سوالات متداول. یکی از سادهترین ابزارهایی که میتوانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی در آموزش سئو و تولید محتوا رایگان از آن استفاده کنید، ابزار SEMRUSH است. برای پیدا کردن کلمات کلیدی میتوانید url سایت خود را وارد کنید و بهترین پیشنهادات را به دست آورید.
از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights و GTMetrix برای ارزیابی سرعت سایت و بهینهسازی آن استفاده کنید. این فاکتور نه تنها به بهبود سئو کمک میکند، بلکه نشاندهنده کیفیت ترافیکی است که از طریق سئو به دست میآورید. نرخ کلیک نشان میدهد که چند درصد از افرادی که نتایج جستجو را دیدهاند، بر روی سایت شما کلیک کردهاند. سئوی خارجی شامل فعالیتهایی است که خارج از وبسایت انجام میشود تا اعتبار و محبوبیت آن افزایش یابد. در هر حرفه ای ابزارها سرعت کار را چند برابر و دقت را بیشتر می کنند. در سئو نیز برخی کارها به ویژه در مقیاس بزرگ انجام دادنشان به صورت دستی ممکن نیست یا بسیار زمان بر هستند.
شما کاربران میتوانید از طریق این لینک، اقدام به مشاهده لیست آپدیتهای گوگل نمایید. آشنا کردن چشم مخاطبان با URL سایت نیز میتواند به مرور زمان جامعه هدف را با سایت آشناتر کند. از این رو گاهی سئو کارها دامنه سایت را به عنوان انکرتکست انتخاب میکنند. در مورد این نوع سایتها ما کاری که انجام میدهیم به این صورت خواهد بود که ابتدا یک قیف ایجاد میکنیم. کاربر ابتدا با برند شما آشنا شده و سپس با آگاهی و شناخت برند کم کم به شما اعتماد خواهد کرد.
طراحی صفحات فرود Splash برای دریافت اطلاعات از ترافیک ورود هستند. کاربری این صفحات برای زمانی است که میبایست اطلاعات خاصی از کاربر برای هدفی مشخص در حین ورود دریافت کرد. مثلا میتوان به تاییدیه سن، نمایش دادن یک اعلامیه و غیره اشاره نمود. اما به طورکلی میتوان گفت که تولید محتوا باکیفیت، اهمیت بیشتری از این موضوع دارد اما اگر قادر به گذاشتن کلمه کلیدی در URL هستید، چرا که نه، این کار را حتما انجام دهید. هنگامی که کلمه کلیدی را برای صفحه خود در نظر میگیرید، گوگل باید متوجه شود که آیا محتوا نوشته شده مرتبط با کلمه کلیدی است یا خیر. بیشترین کلمات یا عباراتی که کاربران در گوگل سرچ میکنند، مشخص کننده کلمات کلیدی سایت هستند.
گوگل ادز (Google Ads) یک سرویس تبلیغاتی از گوگل است که به کاربران این امکان را میدهد تا با پرداخت هزینه، تبلیغات خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو و یا دیگر وبسایتها قرار دهند. با استفاده از گوگل ادز، کاربران میتوانند برای کلمات کلیدی خود، تبلیغات خود را در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو قرار داده و رتبه و ترافیک وبسایت خود را افزایش دهند. گوگل این امکان را فراهم کرده است که افراد دارای سایت میتوانند با پرداخت هزینه در صفحه اول سرچ گوگل ظاهر شوند. شما میتوانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای یافتن کلمه کلیدی مناسب استفاده کنید. سئو تکنیکال به دنبال راه حلهایی است که بواسطه آن بتواند ارتباط سایت با موتورهای جستجو و خزندههای گوگل را بهبود بخشد. از طرف دیگر در هدف ما از سئو تکنیکال سایت افزایش سرعت سایت و افزایش رضایت مخاطب به جهت استفاده از سایت میباشد.
سرعت سایت از نظر گوگل یک فاکتور رتبهبندی است و جزو سیگنالهای تجربه کاربری است. در ساخت نقشه سایت باید به این نکته توجه کنید؛ فقط لینک صفحاتی را در نقشه سایت قرار دهید که دوست دارید رباتهای گوگل آنها را خزش و ایندکس کنند. مهمترین بخش بهینهسازی این است که از کلمه کلیدی به درستی استفاده کنیم. برای افزایش CTR صفحه در نتایج جستجو؛ سعی کنید ۲ بار از کلمه کلیدی استفاده کنید. بعد از اینکه هدف جستجوی یک کلمه کلیدی را شناختید؛ حالا وقت آن است که پاسخ پرسش کاربر را بدهید. پیشفرض ما از اینجا به بعد این است که میخواهید یک مقاله بنویسید.
در این صفحه تلاش می کنیم با آموزش رایگان سئو در خدمت شما باشیم و از ابتدایی ترین مسائل یادگیری سئو تا مراحل پیشرفته را توضیح دهیم. بعد از تماشای فیلم های صفر تا صد آموزش سئو، شما تمام مفاهیمی که برای شروع کار نیاز داشتید را آموختهاید. اما نیاز به یک چکلیست دارید تا بتوانید مراحل سئو یک وبسایت را به صورت گام به گام انجام دهید. اقدامات و موارد بسیار زیادی در زمینه سئو داخلی وجود دارد که میتوانید انجام دهید و با این کار رتبه سایت خود را بهبود ببخشید. در حقیقت موتورهای جستجوگر باید بتوانند کل وبسایتها را مورد بررسی قرار بدهند تا در هنگام جستوجوی مطلب خاص، نتایج مرتبط را به کاربر نشان دهد.
از طرفی یکی از معیارهای مهم الگوریتم گورخر اسکیما مناسب برای صفحه محصولات و صفحه دسته بندی سایت شما میباشد. داشتن علائم تجاری رسمی و دولتی مانند اینماد نیز میتواند رتبه سئو سایت شما را به واسطه امتیاز مثبت الگوریتم گورخر افزایش دهد. در بخش آموزش سئو تخصصی یکی از مبحث ها سئو کلاه سفیده، حالا میپرسی سئو کلاه سفید یعنی چی؟ خلاصه اشو که بالاتر بهتون گفتم سئو کلاه سفید یعنی انجام کار سئو کاملا طبق قوانین گوگل. یعنی شما همیشه محتوای اصولی و مستمر تولید کنید و تو سایت منتشر کنید. یا بهتر هست آموزش تولید محتوا را ببینید که بدانید تولید محتوای اصولی یعنی چی. همیشه سایت هایی که کاملا روی خط سئو کلاه سفید هستند آینده خوبی را دارند.
اگر نقشه سایت داشته باشید، رباتهای خزنده در موتور جستجو گوگل راحتتر با سایت ارتباط برقرار میکنند و کراول و ایندکس صفحات مختلف به آسانی انجام میگردد. توجه به ساخت نقشه یکی از مهمترین مفاهیمی است که در دوره جامع آموزش سئو باید به آن پرداخته میشود. برنامه نویسی و کدها در طراحی سایت یکی از مهمترین موضوعات برای افزایش سرعت این پلتفرمها هستند. موتور جستجو گوگل، هر سایتی را با کدهایی که در آن نوشتهاید مورد ارزیابی قرار میدهد و اگر این کدها نامنظم، حجیم بوده و سئو فرندلی نباشد در زمان بارگذاری و سئو سایت امتیاز منفی برای شما ثبت میشود. این الگوریتم سبب میشود تا گوگل لحن مکالمه انسان را راحتتر درک کند و دقت بیشتری در تحلیل کوئریها و جستجوی کاربران داشته باشد.
سرعت بارگذاری صفحات وب، یکی از مهمترین فاکتورهای سئو (بهینهسازی موتور جستجو) به شمار میرود. موتورهای جستجو، مانند گوگل، به سایتی که سرعت بارگذاری صفحات آن بالا باشد، رتبه بالاتری در نتایج جستجو میدهند. موتور جستجو سعی میکند محتوای یک صفحه وب را از طریق کلیدواژه مشاهده و طبقهبندی کنند. پیروی از بهترین روش سئو به موتور جستجو کمک میکند تا محتوای شما را درک کرده و بتواند برای جستجوهای کاربران بهصورت منطقی و عادلانه رتبهبندی کند. سئو (SEO) مخفف عبارت Search engine Optimizatin به معنی بهینهسازی موتورهای جستجو است.
انکرتکستها دارای انواع و مدلهای مختلفی هستند که یادگیری آنها در آموزش سئو و تولید محتوا رایگان بسیار مهم است. از این رو در ادامه شما را با انواع آنها آشنا میکنیم تا با توجه به چیدمان استراتژی سئو به بهترین شکل از آنها بهره بگیرید. در متد اول باید ریپورتاژ آگهی را خریداری کرده و سپس در سایت مورد نظر خود، محتوا منتشر کنید و به صفحهی خود لینک دهید. اما روش دوم که بک لینک به روش رایگان است، پیچیدگی و مشکلات خاص خود را دارد. این متد امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و میتوان گفت که برخی از سئوکاران بیشتر وقت خود را برای ایجاد بک لینک خارجی صرف میکنند. از دیگر ابزارهایی که از طرف گوگل برای سئو بهتر سایتها ارائه شده است، میتوان از گوگل آنالیتیکس نام برد.
این نوع از تکنیکها تا حد زیادی با آزمون و خطا به دست میآیند، البته اگر آموزش سئو خوبی را دنبال کرده باشید، تا حد زیادی میتوانید خطاها را کاهش دهید. همچنین وجود کلمه کلیدی در ابتدای عنوان برای کاربرانی که قصد دارند سریعتر به محتوا مورد نظر خود برسند نیز بسیار اهمیت دارد. به طور کلی استفاده از عنوان مناسب یکی از مسائل پیچیده در آموزش سئو است که مقالات مفصلی راجع به آن در SEOEDU قرار دادهایم. پس از آن که لیست کلمات کلیدی را به دست آورید، با توجه به نیاز کاربر شروع به تولید محتوا میکنید و افراد را به مرور زمان برای خواندن این مقالات به سایت خود جذب خواهید کرد. با یادگیری آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته) قادر خواهید بود در چهارچوب این الگوریتمها سئو سایت خود را پیش ببرید.
ما در سایت برترآموز به صورت جامع تمامی این موارد را به صورت رایگان آموزش میدهیم. یک متخصص سئو اموری مانند تجزیه و تحلیل، بررسی و بازبینی و اعمال تغییرات در وبسایتها را پیگیری میکنند و آنها را برای موتورهای جستجو بهینه میکنند. این کار به معنای به حداکثر رساندن بازدید برای یک وبسایت با بهبود رتبهبندی صفحات آن در موتورهای جستجو است. شما در دوره سئو مسیر سئو سایت را یاد خواهید گرفت اما اشتباه نکنید! شما وقتی می توانید ادعا کنید سئو را بلد هستید که با پروژه های مختلف دست و پنجه نرم کنید و به اصطلاح در سئو تجربه حرف اولو میزنه! بنابراین بعد از اینکه از هر طریقی چه آموزش رایگان، چه خرید دوره سئو آموزش دیدید، باید وارد مسیر کار شوید و سعی کنید سئو سایت را در دست گیرید.
شما نباید داخل هر سایتی لینک سازی خارجی انجام بدهید و بک لینک بگیرید. این کار نه تنها امتیازی به سایت شما اضافه نمیکند بلکه باعث کاهش اعتبار و رتبه هم میشود. آنها همچنین ممکن است تکنیکهای مختلف بازاریابی موتور جستجو، طرحبندی مربوط به وبسایت و تبلیغات را برای بهینهسازی موتور جستجو آزمایش و اجرا کنند. آنها همچنین اهمیت لینکهای داخلی و توانایی حل مسئله را در زمانی که در تلاش برای یافتن بهترین موقعیتها و بهترین روش برای لینکهای داخلی هستند، میدانند. حتما توجه کنید از روش های درست برای این کار انجام شود وگرنه ممکن است با افت رتبه در گوگل مواجه شوید.
به عنوان مثال میتوان به افزایش سرعت سایت به عنوان مسئلهای مهم در سئو تکنیکال و داخلی اشاره کرد. سرعت سایت یکی از فاکتورهای مستقیم برای رتبه گرفتن از گوگل است، که برای بهبود آن باید بر سئو تکنیکال و برنامه نویسی مسلط باشید. در دوره آموزش سئو 0 تا 100 بخش جداگانهای را در خصوص آموزش سئو تکنیکال اختصاص میدهیم. حال سایتهایی که از تعداد کلمات کلیدی به طور بیش از حد استفاده میکنند، از طرف گوگل جریمه میشوند و رتبه آنها کاهش مییابد. در مقابل سایتهایی که از کیفیت مقالات خوبی برخوردارند و به اندازه کلمه کلیدی اصلی را به کار بردهاند، به جایگاه مناسبی در سرچ گوگل میرسند. با رعایت این نکات کلیدی، می توانید سئوی وب سایت خود را ارتقا داده و رتبه خود را در نتایج جستجو افزایش دهید.
اگر سایت شما تازه تاسیس است و هیچ صفحه ایندکس شدهای در گوگل ندارد؛ پیادهسازی https روی سایت بسیار ساده است. فقط کافی است با ارائه دهنده هاستتان تماس بگیرید و از آنها بخواهید پروتکل SSL را روی سایتتان نصب کنند تا سایت شما با HTTPS نمایش داده شود. سئو تکنیکال؛ فرآیند بهینهسازی سایت مطابق با استانداردهای گوگل است. چنانچه آمادهسازی خوبی انجام ندهید؛ در سایر مراحل هم به مشکل بر میخورید. لینکسازی داخلی در صفحات محصول را میتوان در زیر توضیحات محصول انجام داد. میتوانید بخشهایی مانند محصولات مرتبط ایجاد کنید و از آنجا به سایر محصولات لینک بدهید.
مراحل تولید محتوای با کیفیت به ۴ بخش اصلی تقسیم میشود که در ادامه برایتان توضیح میدهم. اما در ادامه من یک سیستم استاندارد URL به شما میگویم که روی ۹۰٪ از سایتها میتوان پیادهسازی کرد تا سایت از لحاض پیکربندی آدرس صفحات مشکلی نداشته باشد. ساختارسازی سایت یکی از مهمترین مباحث تاثیرگذار در رتبهبندی سایت است و ما جزو اولین سایتها در ایران بودیم که به صورت حرفهای به مبحث ساختارسازی سایت در سئو پرداختیم. الان وقت آن است با استفاده از ابزار کبوتر SERP را برای هر کدام از کلمات کلیدی بررسی کنید. مثلا اگر با جستجوی کیورد “خرید لپتاپ” فقط صفحات دستهبندی محصولات را مشاهده کنید متوجه میشوید؛ فردی که این کلمه را جستجو کرده است به دنبال مشاهده لیستی از لپتاپها برای خرید است. مثلا اگر ۸۰۰۰ کلمه کلیدی داشتید؛ شاید در این مرحله تبدیل به ۲۰۰ صفحه شوند.
بهترین سئوکار ارومیه چه کسی است؟